#GfK Hungária

Napi négy és fél órát rádiózunk
 

Napi négy és fél órát rádiózunk

A GfK Hungária és az Ipsos közvélemény-kutatása szerint márciusban egy átlagos napon a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,7 százaléka, azaz 7 555 000 ember hallgatott rádiót; a naponta rádiózásra fordított idő átlagosan 4 óra 26 perc volt.

MTI MTI

GfK - Hússzövetség: a legálisan értékesített húsok fogyasztása csökken
 

GfK - Hússzövetség: a legálisan értékesített húsok fogyasztása csökken

A legális csatornákon mért belföldi húsfogyasztás évek óta csökken, ez jelentős hatással van a magyar húsipar teljesítményére, ami tavaly az előzetes becslések szerint némileg csökkent, annak ellenére, hogy az export jelentősen nőtt - állapítja meg az ágazat helyzetével foglalkozó összegzés, amelyet a GfK Hungária és a Hússzövetség közösen készített.

MTI MTI



Internethasználat: az asztali gépek visszaszorulnak
 

Internethasználat: az asztali gépek visszaszorulnak

A netezéssel töltött idő közel harmada már hordozható eszközökön történik: a hetente internetezők naponta átlagosan 3 óra 9 percet interneteznek - áll a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérésében.

MTI MTI

Minden negyedik ember akciós újság alapján vásárol
 

Minden negyedik ember akciós újság alapján vásárol

Lényegesen megnőtt az akciók, illetve a promóciók szerepe 2009 óta, az összes megkérdezett 58 százaléka tájékozódik postai úton érkező szórólapokból, és azok közül, akik így érkező akciós újságot kapnak, minden negyedik személy ez alapján vásárol - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor 2011 legfrissebb eredményeiből.

MTI MTI


Horribilis összeget költünk alternatív gyógyászatra
 

Horribilis összeget költünk alternatív gyógyászatra

Egészséggazdasági monitort indított januárban a Gfk Hungária Piackutató és a Tárki, aminek célja, hogy a döntéshozók, a civil szervezetek és a piac számára információkat szolgáltasson arról, hogy a lakosság mire fordítja az idejét és a pénzét az egészségével kapcsolatban - mondta a vizsgálat megindításáról Rudas Tamás, a Tárki tudományos igazgatója és Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.

MTI MTI

Megtorpant a bankok ügyfélszám-növekedése
 

Megtorpant a bankok ügyfélszám-növekedése

Tíz év óta 2010 volt az első év amikor nem emelkedett számottevően a bankok ügyfélköre Magyarországon; továbbra is a felnőtt lakosság 82 százalékának van bankkapcsolata - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön.

MTI MTI

Pesszimistábbak a háztartások az anyagi helyzet javulása kapcsán
 

Pesszimistábbak a háztartások az anyagi helyzet javulása kapcsán

A Gfk Hungária Piackutató Intézet és a Corvinus Egyetem közös felméréséből kiderült: a komplex Fogyasztói Bizalom Index (FBI) értéke a korábbi növekedéssel szemben 2010 utolsó negyedévében visszaesett, a Fogyasztói Várakozások Indexéhez (FVI)hasonlóan, amely 34 ponttal zuhant az előző negyedévihez képest.

MTI MTI

GfK: a csopaki polgárok a leggazdagabbak, Tiszabőn van a legnagyobb szegénység
 

GfK: a csopaki polgárok a leggazdagabbak, Tiszabőn van a legnagyobb szegénység

A GfK Hungária idén újra elkészítette Magyarország általános vásárlóerő-térképét, amely szerint a legtehetősebb Csopak lakossága, míg a legkevesebb elkölthető jövedeleme a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszabő lakóinak van. A megyék rangsorában Budapesté a legnagyobb egy főre jutó általános vásárlóerő, a sereghajtó továbbra is Szabolcs-Szatmár-Bereg megye.

hvg.hu hvg.hu

Nincs pénzünk ruhára és kultúrára
 

Nincs pénzünk ruhára és kultúrára

A Gfk Hungária felmérése szerint augusztus végéig a magyarországi napi fogyasztási cikkek forgalma 0,2 százalékkal volt kisebb, mint 2009 azonos időszakában, különösen a ruházatra, utazásra és kultúrára fordított összeg mérséklődött. A vásárlók körében nőtt az ár-érték arány iránti figyelem és az akciós újságok jelentősége.

Hírszerző/FH Hírszerző/FH




Így látja megtakarításait a magyar: borongás és csodavárás
 

Így látja megtakarításait a magyar: borongás és csodavárás

Borúsan látja a jelenlegi pénzügyi lehetőségeit a megtakarítók nagy része, s valóban csökkent a lakosság megtakarítási képessége – derült ki a Raiffeisen-GfK Megtakarítási Index kutatás legújabb eredményeiből. Az index 2010. második negyedévi adatai alapján a jelenlegi csökkenés mellett a jövőtől várunk változást. A felmérés a lakosság bizakodó befektetői hangulatát jelzi.

hvg.hu hvg.hu

Átlagosan 30 millióba kerül egy gyermek az egyetem végéig
 

Átlagosan 30 millióba kerül egy gyermek az egyetem végéig

Manapság egyre kevesebb gyermek jön a világra, viszont a megszületett gyerekek szüleiknél minden bizonnyal jóval magasabb színvonalon élnek majd. Mindez természetesen a vásárlóerő évtizedes növekedésének tudható be, ezzel párhuzamosan pedig a szülők is többet költenek gyerekeikre – derül ki a GfK Hungária kutatási eredményeiből.

hvg.hu hvg.hu